KOMPOZİSYON KONULARI
reformturk.com - Kompozisyon Konulari
DUYGULAR
* Mutluluk konusunda bir kompozisyon yazınız.
* Konusu ”anne” olan bir kompozisyon yazınız.
* Konusu “sevgi” olan bir kompozisyon yazınız.
* Konusu ”dostluk” olan bir kompozisyon yazınız
* Arkadaşlığın önemini anlatan bir kompozisyon yazınız.
* Birlik ve beraberliğin önemini anlatan bir kompozisyon yazınız.
BAŞARI VE ÇALIŞMA
* Sizce hayatta başarılı olmanın şartları nelerdir?
* “Yarın, yorgun kimselerin değil, rahatlarına kıyabilenlerindir.” Sözünü açıklayan bir yazı yazınız.
* “Çok yaşamak elimizde değil,fakat namımızı çok yaşatmak elimizdedir.”Sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
* “Amacı olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez.” Sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
* “Ölen insan mıdır, ondan kalacak şey: eseri;
Bir eşek göçtü mü, ondan da nihayet semeri.”
Dizelerini anlatan kompozisyon yazınız.
* "Yarınki kazdan, bugünkü yumurta yeğdir.” Sözünü açıklayan bir
* Gelecekle ilgili hedefleriniz ve bu hedeflerinize ulaşmak için neler yaptığınızı ya da yapmayı düşündüğünüzü anlatan bir yazı yazınız.
* " Kaplumbağaya dikkat et. Ancak kafasını çıkarıp risk aldığında ilerleyebiliyor " sözünün size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
* " Her insan kendi adasında yaşar." sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
* Yarını yaratmak için güçlü olmak gerekir.
* İnsan yapacaklarını kendisi için yapmalıdır. Çünkü en büyük yatırım kişinin kendisine yaptığı yatırımdır.
OKUMAK
* Okuduğunuz bir kitabın özetini kompozisyon kurallarına uygun olarak yazınız.
* Okumanın önemini anlatan bir kompozisyon yazınız.
* Kitap ve kitap okumanın faydaları hakkında bir kompozisyon yazınız.
* Okumanın ilerideki hayatınızda size neler kazandıracağını ve gelecekte hangi meslekleri, niçin seçmeyi düşündüğünüzü anlatan bir kompozisyon yazınız.
AİLE
* İnsan hayatında aile ortamı önemli midir? Niçin ? Düşüncelerinizi kompozisyon biçiminde yazınız.
* Büyüklerimizin neden çoğu zaman dedikleri doğru çıkar? Düşüncelerinizi kompozisyon biçiminde yazınız.
İNSAN
* "Umudunu kaybeden insanın başka kaybedecek bir şeyi yoktur." Sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız
* ”Biz kollarımızı açabildiğimiz kadar insanız.” Selahattin Batu sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
* “İnsanların gönlünü fethetmek için en kestirme yol, sevgi yoludur.” Sözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız?
* Dürüst bir insan olmanın faydaları hakkında bir kompozisyon yazınız.
* "Affetmek ve unutmak iyi insanların intikamıdır." sözünün size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
* "Bize yaşamayı hayat geçtikten sonra öğretiyorlar." sözünün size düşündürdüklerini kompozisyon biçiminde yazınız.
TARİH
* Atatürk’e layık olmak konulu bir kompozisyon yazınız.
* Siz İstiklâl Savaşı”nda şehit olan bir Nene Hatun veya Sütçü İmam olsanız ve tekrar dirilseniz bugünkü manzara karşısında günümüzün gençliğine neler söylerdiniz?
* Bugünden İstiklâl Savaşı yıllarına bakınca neler hissediyor,neler düşünüyorsunuz?
* Vatan ve bayrak konulu bir kompozisyon yazınız.
* Türk Kurtuluş Savaşı nasıl kazanılmıştır?
* ''Türk çocuğu atalarını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır.'' sözünü açıklayan bir fikir yazısı yazınız.
EDEBİ TÜRLER
*Hayâlî bir memlekete yaptığınız geziyi anlatınız.
* Başınızdan geçen bir anınızı yazınız.
* Uzaktaki bir akrabanıza ya da arkadaşınıza bir mektup yazınız.
* Bir otobiyografi örneği yazınız.
* Gezdiğiniz, gördüğünüz bir yeri kompozisyon kurallarına uygun olarak
yazınız.
* Yakınınıza kurallara uygun bir mektup yazınız.
* Yapmış olduğunuz bir geziyi, gezi yazısı türünde anlatınız.
* Düzgün cümlelerle bildiğiniz bir fabllı anlatınız.
* Bir günlük yaşantınızı (duygularınızı da katarak) anlatınız.
* Bir arkadaşınızla telefon konuşması yaptığınızı düşünerek, bir konuşma yazısı yazınız.
* Evinizi, duygularınızı da katarak anlatınız.(Evinizi tasvir ediniz.)
* Aşağıdaki konulardan birisi ile ilgili, maddeler halinde planı çıkarılmış, en az beş paragraf halinde düzenlenmiş bir kompozisyonu bütün imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uyarak yazınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder